mandag, juni 15, 2026

Mejlby Efterskole samlede 65.000 kroner ind til rent drikkevand

Der var både højt humør, ømme ben og stærkt fællesskab, da Mejlby Efterskole gennemførte et stort 24-timers sponsorløb til fordel for rent drikkevand.

MEJLBY: Fra den 12. til 13. maj løb og gik elever og lærere på Mejlby Efterskole gennem et helt døgn, og indsatsen bar frugt. I alt lykkedes det skolen at samle imponerende 65.346 kroner ind i samarbejde med organisationen LoveSpring. Pengene går til at sikre rent drikkevand til 750 elever og lærere på en skole i Togo i Afrika.

For mange elever blev arrangementet en særlig oplevelse af både fællesskab og det at være en del af noget større end dem selv:

– Det var hårdt, men også hyggeligt. Det var godt at kunne hjælpe andre på den her måde, så de kan få rent drikkevand, fortæller Viktor Lauersen og Mikkel Lorentsen, elever på Mejlby Efterskole.

– Det har været fantastisk at opleve elevernes store engagement, siger Jonathan Skovsted Røge, lærer på Mejlby Efterskole og medarrangør af løbet. 

– De har virkelig bakket op om projektet og vist, hvad fællesskab kan, når man arbejder sammen om noget, der er større end en selv. Og det er også en vigtig ting at få med sig fra sit efterskoleophold” fortæller Jonathan.

Selvom et helt døgn med løb og aktiviteter kunne mærkes i kroppen bagefter, var stemningen god hele vejen igennem – også i nattens timer, hvor både elever og lærere holdt motivationen oppe for hinanden. For Mejlby Efterskole blev sponsorløbet derfor ikke kun en indsamling, men også et tydeligt bevis på, hvordan unge mennesker kan skabe noget meningsfuldt sammen og gøre en reel forskel for andre.

Nogle deltagere tilbagelagde op mod 100 kilometer for at samle penge ind til rent drikkevand. Foto: Mejlby Efterskole
Elever og lærere fra Mejlby Efterskole holdt humøret højt gennem hele det 24 timer lange sponsorløb. 
Foto: Mejlby Efterskole

Related Articles

- Advertisement -spot_img

Seneste artikler