torsdag, april 18, 2024

Vi vil altid gerne samarbejde

Denne gang drejer samarbejdet sig om tiltag for himmerlandske virksomheder indenfor lokale råvarer/fødevarer og outdoor.
De 3 himmerlandske turist organisationer i Mariagerfjord, Vesthimmerland og Rebild har sat sig i spidsen for det seneste samarbejdsprojekt og som alle ved, er de bedste forudsætninger for et godt samarbejde, at man kender hinanden, ikke mindst hinandens produkter, råvarer, fødevarer og outdoor aktivitetsmuligheder.
I Himmerland findes ca. 100 producenter af lokale kvalitets fødevarer og en lang række virksomheder der udbyder forskellige outdoor aktiviteter året rundt.
I al sin enkelhed går projektet ud på at afdække mulighederne for samarbejde på tværs af de turismerelaterede brancher fødevarer, spise- og overnatningssteder og outdoor-aktiviteter, dels at udvikle samarbejdet mellem turist- og erhvervsoperatører på tværs af de himmerlandske kommunegrænser.
Projektet blev skudt i gang i april måned hvor ca. 50 deltagere deltog i et kick-off arrangement i Rebildcentret.
Deltagerne havde en rigtig god dialog, en høj grad af vidensdeling og ikke mindst mange ønsker til de kommende samarbejdstiltag.
En af virksomhederne der deltog – Guldbæk Vingård v/Jan Thrysøe siger om samarbejdet:
Guldbæk Vingård ser store muligheder i netværkssamarbejdet “Made in Himmerland”.
Vi er sikre på, at det bliver givtigt, på tværs af kommunegrænserne, at udveksle erfaringer og dele ideer med virksomheder som vi også deler udfordringer med. Desuden ser vi store muligheder i et samarbejde på tværs af brancher – hvor mad og drikke kan gå op i en højre enhed med outdoor og kulturoplevelser. Samarbejdet i netværket afspejler i kraft af sin græsrods-tilgang en fælles interesse for bred og gensidig vækst og ikke blot er en traditionelt kunde-leverandør forhold. Guldbæk Vingård ser frem til et fortsat samarbejde alle virksomheder og institutioner imellem.
På baggrund af erhvervets ønsker til de kommende udviklingstiltag, er den nedsatte arbejdsgruppe gået i gang med blandt andet at udvikle en fælles hjemmeside www.madeinhimmerland.dk og udvikling af et fælles kort i både en trykt og online version.
I øjeblikket arbejdes der ligeledes på udvikling af ”Himmerlandskurven” – efter planen kommer den til at indeholde lokale kvalitetsprodukter både fødevarer, spise-overnatningsstederne og ikke mindst outdoor aktiviteter.
Kurven tænkes eks. markedsført overfor himmerlandske virksomheder til brug ved eks. firmaets julegave til medarbejdere, samarbejdspartnere – eller til fødselsdagsgave eller……….

Professionel Farveprinter og farvekopimaskine

KUN KR. 1.799,-
AUGUST KAMPAGNE

 

Related Articles

- Advertisement -spot_img

Seneste artikler